ويژه‌نامه الكترونيك «هاليوود و آخرالزمان» منتشر شد

 پايگاه اطلاع‌رسانی راسخون ويژه‌نامه الكترونيك «هاليوود و آخرالزمان» را در سايت خود منتشر كرد.

  ويژه‌نامه الكترونيك «هاليوود و آخر الزمان» درباره آرماگدون، فيلم‌های سينمايی، و آخرالزمان در سينمای هاليوود بر روی پايگاه راسخون به نشانی www.rasekhoon.net قرار گرفت.

اين ويژه‌نامه در بخش‌های همچون ويژه‌نامه‌های مرتبط، بانك صوت و فيلم شامل سينما و مخاطب، مجموعه سخنرانی‌های حسن عباسی پيرامون سينما و هاليوود، مجموعه مستندهای هاليوود، نقد و تحليل فيلم‌های سينمايی، مجموعه مستند اسلام‌هراسی در غرب، نقاب هاليوود، مجموعه تلويزيونی راز پيرامون سينما و هاليوود، سينمای فلسفه و فلسفه سينما، مستند حلقه اعراب بد، مستند ظهور-قسمت 15: هاليوود و ارض موعود، مستند هاليوود و 9-11 و در نهايت مستند خبری هاليوود كارخانه رويابافی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

ازجمله مقالات قرار داده شده در ‌اين ويژه‌نامه می‌‌توان به بخش‌هايی مانند آخرالزمان بر پرده نقره‌ای، به سوی يك آخرالزمان مصنوعی و جعلی، به سوی يك آخرالزمان مصنوعی و جعلی، تصوير منجی در رسانه‌های غربی، تصوير منجی در رسانه‌های غربی، آخرالزمان در سينمای امروز، بر طبل جنگ می‌كوبند، روايت قيام موعود در سينما و مقالات ديگر اشاره كرد.

علاقه‌مندان برای مشاهده ويژه‌نامه الكترونيك «هاليوود و آخر الزمان» می‌توانند به پايگاه اطلاع‌رسانی راسخون به نشانی اينترنتی rasekhoon.net مراجعه كنند. 


ويژه‌نامه الكترونيك «هاليوود و آخر الزمان»

راديو اينترنتی موعود آغاز به كار كرد

راديو اينترنتی موعود در راستای ترويج فرهنگ مهدويت به همت مؤسسه فرهنگی موعود آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، امكان دريافت اولين برنامه از راديو اينترنتی موعود در پايگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی موعود به نشانی www.mouood.org برای كاربران فراهم شده است.

اولين برنامه از راديو اينترنتی موعود، شامل اخبار، تحليل خبری ‫شاعرانه‌ها و گفت‌وگوهای مهدوی است كه در راستای ترويج فرهنگ مهدويت تهيه و توليد می‌شود. پايگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی موعود شامل بخش‌های مختلفی است كه می‌توان به صفحه مطالعات فرهنگی، مهدويت و آخرالزمان و صفحه عربی اشاره كرد.

مصر در عصر ظهور امام مهدى(عج)، در انتظار انقلاب جهانی مهدوی، نواب اربعه امام زمان(عج)، بايد غده‌هاى سرطانى را ريشه‌كن كرد، درس‌های برای زندگی در آخرالزّمان: اقتضای هلاكت، قيام ترك‌ها در عصر ظهور و گامی در شناخت اشرف مخلوقات؛ حضرت محمّد بن عبدالله(ص) از سرفصل‌های مطالب اين پايگاه اطلاع‌رسانی به شمار می‌رود.

شعر و ادب، ماهنامه موعود، معرفی كتاب مهدوی، سخنرانی مهدوی از ديگر بخش‌های پايگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی موعود به شمار می‌رود.

اين برنامه راديويی كه در حال حاضر به طور آزمايشی بر روی سايت موعود شروع به فعاليت كرده است پس از طی مراحل نهايی هر هفته به صورت مداوم روزهای جمعه بر روی سايت موعود به‌روز خواهد شد.

راديو اينترنتی موعود در سالروز ميلاد خجسته حضرت ولی عصر(عج) به همت مؤسسه فرهنگی موعود در راستای ترويج فرهنگ مهدويت آغاز به كار كرد. \

برای مشاهده اينجا را كليك كنيد!

30 شعبان؛ پايان شركت در مسابقه پيام كوتاه نيمه شعبان

مهلت شركت در مسابقه پيام كوتاه نيمه شعبان كه به همت پايگاه اينترنتی بين‌الحرمين برگزار شده است تا 30 شعبان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، مسابقه پيام كوتاه نيمه شعبان به همت پايگاه اينترنتی بين‌الحرمين برگزار شده است. كاربران می‌توانند عدد گزينه مورد نظر خود را به سامانه پيام كوتاه 30002828313110 ارسال كنند.

كاربران بايد از ارسال كلمات جداگانه از جمله نام و نام خانوادگی خودداری كرده و تنها عدد گزينه مورد نظر را ارسال كنند.

علاقه‌مندان تا پايان ماه شعبان فرصت دارند تا در اين مسابقه پيام كوتاه شركت كنند كه در پايان به تعدادی از شركت‌كنندگان به قيد قرعه جوايزی اهدا خواهد شد.

پرسش مسابقه به اين شرح است؛ يكی از القاب امام زمان(عج) (أَلْمُعَدُّ لِقَطْعِ دابِرِ الظَّلَمَة) است، معنی آن چيست؟ 1 - مورد آرزو برای برطرف كردن ستم/2 - مورد آرزو براى برطرف كردن ستم و تجاوز/3 - مهیّا شده براى ريشه‌كن كردن ظالمان/ 4 - يارى‌شده عليه دشمنان و افترازنندگان

نماد امام زمان(عج) پرچم جمهوری اسلامی است نه جمکران

شهاب مرادی:
حجت الاسلام شهاب مرادی در دوازدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی "آیینه خانه" با تبیین بررسی بعضی تعابیر از مفهوم "منتظِر" گفت: برخی از تعالیم عرفانی اگر به اشتباه توضیح داده شود، نتیجه‎اش ناامیدی است، در این صورت، ما راه را اشتباه رفته‎ایم. متأسفانه مردم از بعضی مطالبی که در رسانه‎ها، منابر و یا از سوی اهالی ذوق گفته می‎شود برداشت نادرستی می‎کنند و این طور نتیجه می‎گیرند که "ما شیعه بدی هستیم".

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام شهاب مرادی در تبیین این موضوع که گاهی در رسانهها، منابر و یا از سوی بعضی افراد، این جمله عنوان میشود که "ما کاری انجام نمیدهیم که نشان دهد منتظر امام زمان(عج) هستیم"، گفت: طرح این گونه سخنان، دو آسیب جدی به برداشت توده مردم میرساند: آسیب اول، ایجاد "بحران هویت" است که من شیعه نیستم، مسلمان نیستم و منتظر نیستم، این احساس گناه به هویت ما آسیب میرساند. و آسیب دوم، ایجاد "ناامیدی" است، ناامیدی از کاستی عمل؛ اینکه کاری برای امام زمان(عج) انجام ندادهام.

«این دو آسیب یعنی "بحران هویت" و "ناامیدی" مانند یک زنجیره به هم تابیده میشوند و دیگر هیچ چیز باقی نمیگذارند.»

نفس اعتقاد صحیح به امام زمان(عج)، "ارزش" است

مرادی با ذکر مثال از فردی که در دهه اخیر متولد شده است اما می گوید من در غیبت امام زمان(عج) مقصرم(!)، افزود: «اگر بعضی از تعالیم عرفانی، اشتباه توضیح داده شود و نتیجهاش ناامیدی باشد، در این صورت، ما راه را اشتباه رفتهایم.» متأسفانه مردم از بعضی مطالبی که در رسانهها، منابر و یا از سوی اهالی ذوق گفته میشود برداشت نادرستی میکنند و این طور نتیجه میگیرند که "ما شیعه بدی هستیم". مخاطب باید این سخنان را در ذهن خود تعدیل کند.

مرادی تأکید کرد: مردم دو دسته اند؛ دسته اول به وجود مبارک امام زمان(عج) اعتقاد دارند که او همنام رسول خدا(ص) و هم کنیه رسول خدا(ص) است، ما او را به نام مبارک "مهدی" میشناسیم، فرزند امام حسن عسگری(ع) است، او زنده است، از محل سکونت ایشان خبر نداریم، به امر و حکمت الهی در غیبت به سر میبرد و یک روز حتماً قیام میکند و جهان را پر از عدل و داد میکند، حکومت ایشان پایان زندگی بشر نیست و ... . و دسته دوم کسانی هستند که اصلاً به موعود اعتقاد ندارند که این دسته شامل افراد منکر خدا و ادیان نیز میشوند.

حال سوال این است آیا این دو گروه مانند هم و برابر هستند که بگویند "ما هیچکدام منتظر نیستیم؟"

این معلم اخلاق افزود: لازم است این نکته را درک کنیم که نفس اعتقاد صحیح ما به امام زمان(عج)، "ارزش" است. این هویت که من شیعهای هستم که به دوازده امام که آخرین آنها مهدی فاطمه، خاتم الاوصیا، حجة بن الحسن(عج) است اعتقاد دارم، یک "دارایی و سرمایه" است که اگر هیچ انکار قلبی، نگرانی و ترسی از آمدن ایشان نداشه باشیم، بلکه آمدنشان را حیات بشر و بهار زندگی بدانیم، ما یک انسان "منتظر" هستیم که باید قدر این شناختمان را بدانیم.

امام خمینی، الگوی شیعه منتظر

مرادی گفت: حال این فرد مجموعه تکالیفی هم دارد که باید انجام دهد. اعتقاد صفر و صدی منشأ اضطراب، وسواس و ناامیدی است. در بعضی منابر تازیانه سرزنش بر سر فرد میزنند در حالی که او نمیداند وظیفهاش چیست؟ شما اسبی را در نظر بگیرید که در میدان مسابقه است و تازیانه ای هم میخورد و اسبی را هم در نظر بگیرید که در اصطبل بسته شده و به او تازیانه میزنند! کجا برود؟ درست است که ما به تازیانه موعظه نیاز داریم اما ابتدا باید مسیر را نشان داد، نسخه را ارائه کرد، بعد تازیانه زد. نسخه خوب، امام خمینی(ره) است که فرمود انقلاب کنید، کار کنید و تلاش کنید زندگیتان را اصلاح کنید.

نماد امام زمان(عج) پرچم جمهوری اسلامی است نه جمکران

وی افزود: «بررسی کنیم در موضوع انتظار چقدر نیاز به دعا خواندن و جمکران رفتن داریم و چقدر نیاز به تغییر و تحول درونی داریم؟» چقدر باید به اصلاح خلقیات و شخصیتمان توجه کنیم؟ «نماد امام زمان(عج) جمکران نیست، پرچم جمهوری اسلامی است.» پرچم، شهید، امام، جوشش و خروش نماد مهدویت هستند.

به کسی که یک گوشه مینشیند و میگوید این یعنی "انتظار"، نگوییم تو "منتظر" نیستی، بلکه بگوییم این اعتقادت به امام زمان(عج)، حیات او، غیبت او و ظهور او درست است اما تکالیفی هم در مقابل او داری، این که دعا کنی، صدقه بدهی، محبت کنی، علاقه داشته باشی و «مهمترین وظیفهدر قبال انتظار این است که مراقب اعتقاداتمان باشیم، مراقب دینداریمان باشیم، به یکدیگر رسیدگی و محبت کنیم، تعاون و مهربانی داشته باشیم» حالا اگر در هر کدام از اینها کم گذاشتیم مانند کودکان کل آن را زیر سوال نبریم.

در پایان این بحث حجت الاسلام مرادی گفت: این که در بعضی منابر گفته میشود امیرالمومنین(ع) شیعه این چنینی نمیخواهد! یا میگویند خدا چنین بنده ای را نمیخواهد! مگر شما سخنگوی خدا یا امام هستید؟ اگر خدا این بندههای گناهکارش را نمیخواست موسی را نمیفرستاد که ناز فرعون را بکشد، تا امثال آنها هم توبه کنند و بازگردند، که البته آنها اگر لجبازی کنند و با این لجبازی از دنیا بروند گرفتار عذاب هستند

روایات قرآنی در شرح ولادت حضرت مهدی(عج)

ناگهان نوری پرتو افکند و حضرت مهدی(عج) را دیدم که رو به قبله سجده کرده است. او را گرفتم. امام حسن عسکری(ع) صدا زد . . .

مطلب زیر یادداشتی است در باب روایات قرآنی نحوه ولادت حضرت مهدی(عج)، به قلم حجت الاسلام مرتضی عبدی، پژوهشگر پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی است که درآستانه نیمه شعبان منتشر می شود.
روایت نخست: "و أخبرنی ابن أبی جید عن محمد بن الحسن بن الولید عن الصفار محمد بن الحسن القمی عن أبی عبد الله المطهری عَنْ حَکِیمَةَ بِنْتِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ الرِّضَا قَالَتْ: بَعَثَ إِلَیَّ أَبُو مُحَمَّدٍ (ع) سَنَةَ خَمْسٍ وَ خَمْسِینَ وَ مِائَتَیْنِ فِی النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ وَ قَالَ یَا عَمَّةُ اجْعَلِی اللَّیْلَةَ إِفْطَارَکِ عِنْدِی فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ سَیَسُرُّکِ بِوَلِیِّهِ وَ حُجَّتِهِ عَلَى خَلْقِهِ خَلِیفَتِی مِنْ بَعْدِی قَالَتْ حَکِیمَةُ فَتَدَاخَلَنِی لِذَلِکَ سُرُورٌ شَدِیدٌ وَ أَخَذْتُ ثِیَابِی عَلَیَّ وَ خَرَجْتُ مِنْ سَاعَتِی حَتَّى انْتَهَیْتُ إِلَى أَبِی مُحَمَّدٍ (ع) وَ هُوَ جَالِسٌ فِی صَحْنِ دَارِهِ وَ جَوَارِیهِ حَوْلَهُ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ یَا سَیِّدِی الْخَلَفُ مِمَّنْ هُوَ قَالَ مِنْ سَوْسَنَ فَأَدَرْتُ طَرْفِی فِیهِنَّ فَلَمْ أَرَ جَارِیَةً عَلَیْهَا أَثَرٌ غَیْرَ سَوْسَنَ قَالَتْ حَکِیمَةُ فَلَمَّا أَنْ صَلَّیْتُ الْمَغْرِبَ وَ الْعِشَاءَ الْآخِرَةَ أَتَیْتُ بِالْمَائِدَةِ فَأَفْطَرْتُ أَنَا وَ سَوْسَنُ وَ بَایَتُّهَا فِی بَیْتٍ وَاحِدٍ فَغَفَوْتُ غَفْوَةً ثُمَّ اسْتَیْقَظْتُ فَلَمْ أَزَلْ مُفَکِّرَةً فِیمَا وَعَدَنِی أَبُو مُحَمَّدٍ (ع) مِنْ أَمْرِ وَلِیِّ اللَّهِ (ع) فَقُمْتُ قَبْلَ الْوَقْتِ الَّذِی کُنْتُ أَقُومُ فِی کُلِّ لَیْلَةٍ لِلصَّلَاةِ فَصَلَّیْتُ صَلَاةَ اللَّیْلِ حَتَّى بَلَغْتُ إِلَى الْوَتْرِ فَوَثَبَتْ سَوْسَنُ فَزِعَةً وَ خَرَجَتْ وَ أَسْبَغَتِ الْوُضُوءَ ثُمَّ عَادَتْ فَصَلَّتْ صَلَاةَ اللَّیْلِ وَ بَلَغَتْ إِلَى الْوَتْرِ فَوَقَعَ فِی قَلْبِی أَنَّ الْفَجْرَ قَدْ قَرُبَ فَقُمْتُ لِأَنْظُرَ فَإِذَا بِالْفَجْرِ الْأَوَّلِ قَدْ طَلَعَ فَتَدَاخَلَ قَلْبِیَ الشَّکُّ مِنْ وَعْدِ أَبِی مُحَمَّدٍ (ع) فَنَادَانِی مِنْ حُجْرَتِهِ لَا تَشُکِّی وَ کَأَنَّکِ بِالْأَمْرِ السَّاعَةَ قَدْ رَأَیْتِهِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ قَالَتْ حَکِیمَةُ فَاسْتَحْیَیْتُ مِنْ أَبِی مُحَمَّدٍ (ع) وَ مِمَّا وَقَعَ فِی قَلْبِی وَ رَجَعْتُ إِلَى الْبَیْتِ وَ أَنَا خَجِلَةٌ فَإِذَا هِیَ قَدْ قَطَعَتِ الصَّلَاةَ وَ خَرَجَتْ فَزِعَةً فَلَقِیتُهَا عَلَى بَابِ الْبَیْتِ فَقُلْتُ بِأَبِی أَنْتِ وَ أُمِّی هَلْ تَحِسِّینَ شَیْئاً قَالَتْ نَعَمْ یَا عَمَّةُ إِنِّی لَأَجِدُ أَمْراً شَدِیداً قُلْتُ لَا خَوْفَ عَلَیْکِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ وَ أَخَذْتُ وِسَادَةً فَأَلْقَیْتُهَا فِی وَسَطِ الْبَیْتِ وَ أَجْلَسْتُهَا عَلَیْهَا وَ جَلَسْتُ مِنْهَا حَیْثُ تَقْعُدُ الْمَرْأَةُ مِنَ الْمَرْأَةِ لِلْوِلَادَةِ فَقَبَضَتْ عَلَى کَفِّی وَ غَمَزَتْ غَمْزَةً شَدِیدَةً ثُمَّ أَنَّتْ أَنَّةً وَ تَشَهَّدَتْ وَ نَظَرْتُ تَحْتَهَا فَإِذَا أَنَا بِوَلِیِّ اللَّهِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ مُتَلَقِّیاً الْأَرْضَ بِمَسَاجِدِهِ فَأَخَذْتُ بِکَتِفَیْهِ فَأَجْلَسْتُهُ فِی حَجْرِی وَ إِذَا هُوَ نَظِیفٌ مَفْرُوغٌ مِنْهُ فَنَادَانِی أَبُو مُحَمَّدٍ (ع) یَا عَمَّةُ هَلُمِّی فَأْتِینِی بِابْنِی فَأَتَیْتُهُ بِهِ فَتَنَاوَلَهُ وَ أَخْرَجَ لِسَانَهُ فَمَسَحَهُ عَلَى عَیْنَیْهِ فَفَتَحَهَا ثُمَّ أَدْخَلَهُ فِی فِیهِ فَحَنَّکَهُ ثُمَّ أَدْخَلَهُ فِی أُذُنَیْهِ وَ أَجْلَسَهُ فِی رَاحَتِهِ الْیُسْرَى فَاسْتَوَى وَلِیُّ اللَّهِ جَالِساً فَمَسَحَ یَدَهُ عَلَى رَأْسِهِ وَ قَالَ لَهُ یَا بُنَیَّ انْطِقْ بِقُدْرَةِ اللَّهِ فَاسْتَعَاذَ وَلِیُّ اللَّهِ (ع) مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ وَ اسْتَفْتَحَ Gبِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ وَ نُمَکِّنَ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ وَ نُرِیَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما مِنْهُمْ ما کانُوا یَحْذَرُونَF[1] وَ صَلَّى عَلَى رَسُولِ اللَّهِ وَ عَلَى أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ (ع) وَاحِداً وَاحِداً حَتَّى انْتَهَى إِلَى أَبِیهِ فَنَاوَلَنِیهِ أَبُو مُحَمَّدٍ (ع) وَ قَالَ یَا عَمَّةُ رُدِّیهِ إِلَى أُمِّهِ Gحَتَّى تَقَرَّ عَیْنُها وَ لا تَحْزَنَ وَ لِتَعْلَمَ أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّF[2]G وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَF[3] فَرَدَدْتُهُ إِلَى أُمِّهِ وَ قَدِ انْفَجَرَ الْفَجْرُ الثَّانِی فَصَلَّیْتُ الْفَرِیضَةَ وَ عَقَّبْتُ إِلَى أَنْ طَلَعَتِ الشَّمْسُ ثُمَّ وَدَّعْتُ أَبَا مُحَمَّدٍ (ع) وَ انْصَرَفْتُ إِلَى مَنْزِلِی فَلَمَّا کَانَ بَعْدَ ثَلَاثٍ اشْتَقْتُ إِلَى وَلِیِّ اللَّهِ فَصِرْتُ إِلَیْهِمْ فَبَدَأْتُ بِالْحُجْرَةِ الَّتِی کَانَتْ سَوْسَنُ فِیهَا فَلَمْ أَرَ أَثَراً وَ لَا سَمِعْتُ ذِکْراً فَکَرِهْتُ أَنْ أَسْأَلَ فَدَخَلْتُ عَلَى أَبِی مُحَمَّدٍ (ع) فَاسْتَحْیَیْتُ أَنْ أَبْدَأَهُ بِالسُّؤَالِ فَبَدَأَنِی فَقَالَ یَا عَمَّةُ فِی کَنَفِ اللَّهِ وَ حِرْزِهِ وَ سَتْرِهِ وَ عَیْنِهِ حَتَّى یَأْذَنَ اللَّهُ لَهُ فَإِذَا غَیَّبَ اللَّهُ شَخْصِی وَ تَوَفَّانِی وَ رَأَیْتِ شِیعَتِی قَدِ اخْتَلَفُوا فَأَخْبِرِی الثِّقَاتَ مِنْهُمْ وَ لْیَکُنْ عِنْدَکِ وَ عِنْدَهُمْ مَکْتُوماً فَإِنَّ وَلِیَّ اللَّهِ یُغَیِّبُهُ اللَّهُ عَنْ خَلْقِهِ وَ یَحْجُبُهُ عَنْ عِبَادِهِ فَلَا یَرَاهُ أَحَدٌ حَتَّى یُقَدِّمَ لَهُ جَبْرَئِیلُ(ع) فَرَسَهُ لِیَقْضِیَ اللَّهُ أَمْراً کانَ مَفْعُولًا[4]:

حکیمه خاتون [دختر امام نقی(ع)] نقل می‌کند: که در نیمه شعبان سال 255 امام حسن عسکرى(ع) براى من پیغام فرستاد، که افطار امشب را نزد ما صرف کن، تا خداوند تو را به میلاد مسعود ولى و حجت خود و جانشین من، مسرور گرداند، من بسى شادمان گشتم و همان‌وقت لباس پوشیده به خدمتش رسیدم؛ دیدم آقا در صحن خانه نشسته و کنیزان اطرافش را گرفته‏اند؛ گفتم: قربانت گردم! فرزند شما از چه زنى خواهد بود؟

ادامه نوشته